Bukan Sekadar Perancang Keluarga Yang Biasa-Biasa.
Wassap / Telegram - 019-2696917 - Wan

HSPM RICH Seimbangkan bakteria baik. Bagaimana?

Masalah kencing manis dan sakit buah pinggang adalah kerana masalah pribitik, kurangnya bakteria baik dalam usus. Seimbangkan bakteria baik dengan pengambilan HSPM RICH. Bagaimana?

Arabic gum adalah sumber terkaya dengan pribiotik. Arabic Gum banyak terdapat di Negara Sudan digunakan sebagai perubatan tradisional memberi manfaat untuk kesihatan.,Di Malaysia sudah ramai doktor mengakui kebaikkan Arabic Gum. Ada doktor menganjurkan Arabic Gum kepada pesakit-pesakit mereka yang mengidap kencing manis dan sakit buat pinggang.

Untuk order :-
019-2696917 - Wan


PERBEZAAN PREBIOTIK DAN PROBIOTIK?

Prebiotik terkandung dalam Arabic Gum merupakan makanan kepada probiotik. Dengan kata lain probiotik memerlukan makanan pribiotik untuk terus hidup dalam usus.Terdapat 100 ribu juta probiotik bakteria baik dan bakteria jahat dalam usus manusia. Nisbah bakteria baik dan bakteria jahat bergantung kepada jenis makanan yang manusia ambil seperti ubatan dan kimia sintetik. Jadi amat penting kita mengambil prebiotik berterusan agar bakteria terus baik terus bertambah bilangan melebihi daripada bakteri jahat.

Probiotik adalah bakteria baik yang bertanggungjawab memelihara dan meningkatkan kesihatan usus terutama di bahagian kolon. Probiotik melepasi dinding usus kita lantas menghalan bakteria-bakteria jahat (pathogen) daripada menembusi usu untuk meresap masuk ke dalam badan kita. Probiotik menghasilkan vitamin B yang penting untuk pemeliharaan kesihatan sistem saraf dan pengawalan stress dan membantu meningkatkan penyerapan mineral-mineral penting seperti kalsium dan magnesium.

Probiotik boleh terbunuh melalui makanan yang kita ambil dalam masakan. Ubat antibiotik boleh membunuh semua bakteria samada baik dan jahat.

KEBAIKAN PRIBIOTIK.

Antara kebaikan pribiotik adalah menyihatkan usus besar, meningkat penghadaman lemak, menghalang asma, jangkitan dan alahan kanak-kanak, membantu menurunkan berat badan, memperbaikki sistem kulit dan mencegah beerulangnya jangkitan yis.
Kajian yang dijalankan oleh Universiti of Florida disiarkan dalam majalah Forture Medicine Mei 2011 menunjukkan bahawa pribiotik boleh mencegah dan melambatkan kencing manis tahap 1 dan membantu pengawalan kencing manis tahap 2.

Satu kajian lain di siarkan dalam Acta Diabetalogica dalam bulan Disember 2011 menyatakan bahawa apabila jumlah bakteria jahat melebihi pribiotik dalam usus, ini akan menganggun kesempurnaan proses penghadaman yang akhirnya pelbagai penyakit seperti kencing manis.
Sekarang sudah ramai para doktor kanak-kanak menganjurkan supaya kanak-kanak yang sedang membesar diberi susu yang diperkayakan dengan pribiotik. Tidak mustahil satu masa nanti pribiotik akan diluluskan sebgai suplemen harian yang penting seperti vitamin.

Amat penting menjaga kesihatan usus. Punca penyakit kronik adalah berpunca dari dalam perut atau usus seperti kencing manis, buah pinggang dan kanser kolon dan sembelit. Pentingnya mengambil pribiotik adalah untuk menjaga bakteria baik untuk mengelak penyakit bahaya seperti kencing manis dan buah pinggang.

HSPM RICH telah disediakan dengan makanan yang cukup nutiris mengandungi Arabic Gum untuk kepentingan pribiotik sepaya usus menjadi sihat dan melancarkan sistem pencernaan.

Untuk order :-
019-2696917 - Wan

tag :HSPM RICH Seimbangkan bakteria baik. Bagaimana?

No comments:

Post a Comment

Isikan blog anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...